اصلاح شرایط معافیت از سود بازرگانی کالاهای وارداتی ملوانان و خدمه کشتی‌ها

اصلاح شرایط معافیت از سود بازرگانی كالاهای وارداتی ملوانان و خدمه كشتی‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی
باشگاه خبرنگاران - ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱



به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه ای که در مرکز استان هرمزگان تشکیل شد، به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی با اصلاح بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۱۱۶۶۷۴/ت۴۵۰۵۹هـ موافقت کرد.

بر این اساس،‌عبارت «شش نوبت و هر نوبت تا سقف چهل میلیون ریال جایگزین عبارت «چهار نوبت و هر نوبت تا سقف پانزده میلیون (۰/۰/۱۵) ریال» می‌شود.

براساس این مصوبه، عبارت «در مورد ارزاق عمومی به میزان صد درصد (100%) و در مورد لوازم خانگی به میزان سی درصد (30%) پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی» بعد از عبارت «سود بازرگانی» اضافه می‌شود.

همچنین عبارت «توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با کسب نظر از دستگاههای ذی‌ربط» جایگزین عبارت «توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضویت وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اموراقتصادی و دارایی، کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز» می‌گردد.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رییس‌ جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

گفتنی است بر اساس مصوبه قبلی هیات وزیران، هر یک از ملوانان، خدمه‌ کشتی‌های زیر ۵۰۰ تن (لنج تجاری) و کارکنان آن مجاز بودند در هر سال چهار نوبت و هر نوبت تا سقف ۱۵ میلیون ریال کالا با معافیت از سود بازرگانی به کشور وارد کنند.

براساس مصوبه قبلی فهرست کالاهای قابل ورود و میزان آن حسب شرایط هر یک از استان‌های ساحلی توسط کارگروهی با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضویت وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین و در بهمن ماه هر سال اعلام می‌شد.

همچنین بر اساس مصوبه قبلی استفاده افراد یادشده از تسهیـلات موضوع این تصویـب‌نامه منوط به سفر به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با عناوین ملوان، خدمه و کارکنان کشتی با لنج تجاری است.

/ع۲

منابع خبر

اخبار مرتبط