تدابیر ویژه دامپزشکی هرمزگان برای ذبح شرعی دام در روز عید قربان

باشگاه خبرنگاران - ۴ تیر ۱۴۰۲



سید امیرمختار بهاری رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: در روز عید قربان ۳۹ گروه بازرسی ثابت و سیار شامل ۲۲ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی کار نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده را در کشتارگاه‌های استان بر عهده خواهند داشت.

بهاری گفت: حفظ سلامت عمومی جامعه، جلوگیری از انتقال بیماری مشترک بین دام و انسان و ذبح سالم و شرعی دام از اهداف تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی اداره کل دامپزشکی هرمزگان است.

او گفت: در روز عید قربان تیم‌های بازرسی ثابت و سیار از ساعت ۴ صبح تا ۴ عصر بر ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان، مردم دام زنده و گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌های مجاز تهیه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بهاری با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد خونریزی دهنده است که از دام زنده به انسان منتقل می‌شود.

او گفت: این بیماری خطرناک در دام زنده علائم خاصی ندارد و تنها در انسان با سردرد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ و خونریزی زیرپوستی تشخیص داده می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: برای از بین رفتن هرگونه آلودگی احتمالی، مردم گوشت گرم ذبح شده را ابتدا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منابع خبر

اخبار مرتبط

باشگاه خبرنگاران - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
خبرگزاری میزان - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران - ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
آفتاب - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران - ۲ تیر ۱۴۰۲
باشگاه خبرنگاران - ۱۸ تیر ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱